The Launch

Okej, den här bloggen är INTE till för er som vill läsa om mode, kändisar eller något annat som kan kopplas ihop med alla bloggidioter som finns här på internet.

Jag menar, innan jag skaffade mig en blogg kollade jag runt lite här och där efter inspiration.
Resultatet: Datorn var ett nervryck ifrån att kastas ut genom fönstret.  
 
Riktigt så illa var det kanske inte. Men kom igen, jag vill inte läsa om är vilken nagelstudio som manikerar bäst innan Amir går hem och stoppar upp de nya fina lösnaglarna i röven samtidigt som han gråter över att han föddes med en penis och inte en vagina...
 Jag vill heller inte läsa om vilka skor Kissie köper och har på sig när hon går över lik för att hennes blogg ska bli bättre, vilket tragiskt nog resulterar i att hon tjänar mer pengar, vilket i sig resulterar i att hon kan köpa ännu ett par skor att gå över lik med. Ond cirkel?
 Och det allra sista jag vill läsa om är våran kära Isabella "BlondinBella" Löwengrip och om hennes perfekta liv med alla hennes galna bestyr. Allt ifrån vilken filmpremier hon mutat in sig på, till vilket läppglans som kladdar av sig minst på den stora mediakuken som hon så tydligt suger sig fast vid.

För att summera det hela: Nej, jag hatar inte dessa människor. Jag hatar däremot det dom bloggar om och jag hatar att människor faktiskt går in på deras hemsidor för att läsa totalt ointressanta skitsaker. Jag hatar den förvrängda bilden dom skapar om hur människor borde se ut och om hur människor borde bete sig för att få knulla, ha kul och leva ett intressant liv.
För det är ju så det ligger till! Om du inte ser ut som Kissie, Blondinbella eller Kenza så får du aldrig dom snyggaste killarna, du hamnar sist i kön till nattklubbarna och när du väl är inne så finns det inte en jävel som bryr sig om dig.

Du tvingar dig till slut att börja leva som Blondinbella och hennes bloggarmé och du läser maniskt deras bloggar för att få reda på vad dom gör, hur dom gör det och varför dom gör det. Du kommenterar deras inlägg och du blir glad när dom tackar sina läsare för allt stöd. Du fantiserar hur det skulle vara att leva som dom och blir ledsen när du inser att du inte alls gör det. Tvärtom, du är långt ifrån att leva samma liv som dom och det gör dig deprimerad. Därför läser du deras bloggar ännu mer intensivt, köper samma saker som dom och du bleknar ännu några nyanser för att till sist bli ännu en totalt ointressant människa utan egna ambitioner, utan en egen vilja och utan ett eget liv.

Blondinbella & co skulle inte vara någonting utan er läsare, det är ju ni som har gjort dom stora. Allt dom behöver göra nu är att få ER att tro att det är NI som behöver DEM och inte tvärtom.



Skit samma. Det är hur som helst min syn på det hela och jag hoppas att det finns någon där ute tänker ungefär likadant...

"Vad ska den här bloggen handla om då?" kan man ju undra och jag ska vara ärlig; JAG HAR INGEN ANING...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0